Materiaalia ammattilaisille:

Tunne- ja itsesäätelytaitojen harjoituksia

Tunne- ja itsesäätelytaitojen harjoituksia



Tämän materiaalin on tehnyt Heidi Ollikainen, Jyväskylän ammattikorkeakoulu


Lähteet tunne- ja itsesäätelyharjoituksissa:

Nowell, S.W., Watson, L.R., Boyd, B. & Klinger, L.G. 2019. Efficacy Study of a Social Communication and Self-Regulation Intervention for School-Age Children with Autism Spectrum Disorder: A Randomized Controlled Trial. Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 50, 3, 416–433. USA. Viitattu 5.4.2023. www.janet.finna.fi, CINAHL Ultimate.

Pandya, S.P. 2019. Meditation Improves Self‑Control in ADHD‑Diagnosed Children and Empowers Their Primary Caregiver Grandparents. Child and Adolescent Social Work Journal, 37, 4, 369–384. USA. Viitattu 5.4.2023. www.janet.finna.fi, CINAHL Ultimate.

Peters, B.C., Wood, W., Hepburn S. & Moody, E.J. 2021. Preliminary Efficacy of Occupational Therapy in an Equine Environment for Youth with Autism Spectrum Disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 52, 9, 4114–4128. USA. Viitattu 5.4.2023. www.janet.finna.fi, CINAHL Ultimate.

Rentoutusharjoitteet. N.d. SomeBody. Kehotietoisuus toimintakyvyn ja osallisuuden tukena. Samk. Viitattu 2.5.2023. https://somebody.samk.fi/rentoutusharjoitteet/

Tse, A.C.Y. 2020. Brief Report: Impact of a Physical Exercise Intervention on Emotion Regulation and Behavioral Functioning in Children with Autism Spectrum Disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 50, 11, 4191–4198. USA. Viitattu 5.4.2023. www.janet.finna.fi, ERIC.

Tunne-etsivät. 2014. Oppimateriaali Opetushallituksen verkkosivustolla. Viitattu 2.5.2023. https://www.oph.fi/fi/tilastot-ja-julkaisut/julkaisut/tunne-etsivat

Scroll to Top
Skip to content